Saturday 11 June 2016

E. Lockhart - Lažljivci


Izdavač - Mozaik knjiga

"Dobro došli u predivnu obitelj Sinclair. Nitko ovde nije zločinac. Nitko nije ovisnik. Nitko nije propalica. Sinclairovi su atletski građeni, vitki i zgodni. Mi smo demokrati s davno stečenim imetkom. Osmjesi su nam široki, brade četvrtaste, a servisi u tenisu agresivni."

Ovako svoju porodicu i sebe predstavlja Cadence Sinclair Eastman. Ona potiče iz jedne imućne i bogate porodice koja poseduje privatni otok. Oni imaju sve što su ikad poželeli, i to im život čini lakšim. Svo bogatsvo u ovu porodicu doneo je Harris Sinclair uz pomoć mudrih odluka na tržištu. Cadence, glavna junakinja, je njegovo prvo unuče.
Biti deo ove porodice je isto što i biti deo neke važne priče ili deo klana koji čine posebni ljudi. Oni su uvek bili na najvišem mestu društvene lestvice. Ali niko nije znao da ta porodica sa sobom nosi tajne.

Priča ovog romana počinje kada je Cadence imala petnaest godina. Tada je sve krenulo da se ruši u njenom životu. Jedna osoba koju je jako volela povredila je njema nevina osećanja. Uz sebe imala je svoje lažljivce. To je grupica njenih najdražih osoba koji čine njena sestričina Mirren, bratić Johnny i njegov najbolji prijatelj Gat. Mirren, Johnny i Cadence budući su naslednici prelepog otoka na kojem su proveli najlepše godine svog detinstva. Kao i svaka devojka koja odrasta i postaje zrelija Cadence je svojim nevidljivim nitima obuhvatila ljubav i zaljubljenost.

"Svijet je bio dobar zato što je on bio u njemu. Voljela sam rupu na njegovim trapericama i prljavštinu na njegovim bosim stopalima i ogrebotinu na njegovom laktu i ožiljak koji mu se provlačio kroz obrvu."

"Ne prihvataj ne kao odgovor."
"I nikad ne sjedaj u dno prostorije. Pobjednici sjede napred." 
"Budi odlučan nitko ne voli mekušce..."

Celog svog života ovi mladići i devojke slušali su ove mudrosti.
Morali su biti najbolji u svemu.

Ova knjiga privlači pažnju svojim naslovom. Prvo što očekujemo od nje su tajne i laži...a zatim dobro osmišljena priča. Dok sam čitala knjigu imala sam utisak da ovde neće biti ništa od radnje. Cadence otkriva malo po malo svoj život i ljude iz svoje okoline. Svi oni čine stub tajni te porodice.
Cadence i njeni lažljivci su veoma mlade osobe koje će se sustresti sa problemima odraslih. Biće žrtve pohlepe.

Ovo je priča koja pokazuje da bogatsvo nije sve. Novac je postao današnji izvorni centar za preživljavanje. Siromašni i ljudi srednjeg staleža uvek su zavideli bogatima. Svi mi mislimo da bogati imaju sve. To jeste istina. Ali ova knjiga pokazala je da i bogati nisu srećni, da i njima nešto fali.

Kao što sam rekla glavni lik otkriva delove svog života. Radnja je po meni sasvim obična. To je priča jedne porodice. Priča dece bogatih roditelja. Ali kako priča sve više otkriva tako dolazi jedan dogadjaj koji je jako bitan za dalji tok radnje. I odatle počinje sve!

Na mene najveći utisak je ostavio kraj. Kada sam otkrila istinu, nakon što sam saznala skoro sve tajne bogate porodice, ostala sam zatečena potpunim preokretom mog doživljaja knjige i njene priče.
Suština koju nosi ova knjiga sa svojom neverovatnom pričom odnosi se na odnos roditelja i dece. Ovo su ljudi koji greše, ljudi čije je glave okupirala pohlepa. Ovo je knjiga koja će se nekome baš videti, a nekoga neće ni dotaći zbog načina na koji je pisana. Mene je uvukla u priču od početka i želela sam da saznam šta toliko krije i zašto autorka toliko malo otkriva.

Recenzija by Dragana Stojanović

No comments:

Post a Comment