Tuesday 6 September 2016

Tamara Kučan - Beograđanka


Izdavač - Urban Art

Beograđanka je priča o odrastanju u Beogradu, tinejdžerima,sexu i noćnom životu. Šokantan, skandalozan i intrigantan prikaz tajni mladih ljudi, obojen pričom glavne junakinje Jane Petrov. Jana živi sve samo ne tipičan život tinejdžerke. Život ove devojke čine splavovi, klubovi, muškarci, dobra garderoba, šminka i skupa pića.

"Mlade,lepe,plave, zgodne Beograđanke imaju skoro sve.Voleli su nas,mrzeli su nas.Ljubomorne devojke,sponzoruše,one gore od nas,uvek su nas vređale i govorile da smo drolje.Muškarci koji ne mogu da nas imaju govore da smo jeftine,a oni koji nas vole i žele,i imaju nas,misle da smo najbolje sve dok i oni ne budu ostavljeni.Izlasci,izlasci,izlasci.Novi frajeri.Subota.Loše ocene.Svađa s majkom,kao da sam ja kriva za sve,propali brak,razvod,I tako u krug."

Glavni akter priče je Jana Petrov,haotična sedamnaestogodišnjakinja, koja se zbog slomljenog srca upušta u svet sexa,novca,sponzoruša... Kroz knjigu pratimo njena razmišljanja,osećanja,duhovite razgovore sa bliskim prijateljima kojih je malo.
Stevan,njena prva ljubav koji je nestao bez traga posle izgovorenog "Volim te"... Prvi,treći, peti,deseti muškarac,...niko ne može da zameni Stevana.Koliko god njih da je dolazilo posle njega,svaki je bio samo sledeći.
"Jana,najbolja riba iz treće godine,preplanula plavušica koja izlazi samo sa extra nafuranim tipovima bledi.Imam gadne flash backove.Pred očima su mi slike raznih.Sponzori,pevači,fudbaleri, biznismeni,šefovi...A ja klinka koju boli dupe za njihove avione i kamione.Najednom mi pred očima stoji slika mog najvećeg sna.Ne sanjam da imam sve petice i da budem vukovac u gimnaziji.Ne sanjam o upisu na željeni fakultet.Ne sanjam ni o audiju,mobilnim telefonima,visokim računima u klubovima i splavovima.Sanjam o mračnoj sobi gde samo televizor radi.Prikazuje se film "Beležnica".Napolju pada kiša.Srećna sam u toj svojoj fantaziji,jer sam daleko od kiše,pljuska.Tu je i on.U mom zagrljaju.Zato sam i srećna."

Srušeni snovi,kukavičluk,sebičluk,ponos,haos,rasulo,pad na dno,tuga, sećanja...sve to je u Jani i oko nje. Ponovni susret sa Stevanom posle 8 meseci,ponovni sastanci,telefonski razgovori,njihova muzika,mesta sastanka...i stalno pitanje "Gde si nestao na 8 meseci?"

"Dve Jane se biju u meni.Jana koju je voleo i koja veruje u ljubav,i Jana koja voli splavove i veze za jedno veče.Ravnopravna borba.Volela bih da mogu da uništim ovu splavarušu u meni,najgoru moguću fenserku.I kad je uništim,šta onda?kao ostaće ona ranjiva mala jana?Posle njegovog odlaska više nikad neću biti ista."

Stevanovo priznanje koje mi je izvuklo reakciju "Aj ne seeeeeri!"
Pa,...moraćete sami da otkrijete o čemu se radi ;)  

Knjiga je kratka(140 stranica) s gomilom slengova što je meni baš dobro leglo,lakše se opustiš i uživaš u knjizi.Kratke rečenice,brza radnja,knjiga se pročita za sat,dva.Knjiga te od prve do poslednje stranice drži u neizvesnosti i grču,i na kraju te ostavi sa milion misli i saznanjem da svet polako ali sigurno ide u tri lepe.Roman Beograđanka popularnost uživa kod tinejdž populacije, kao i kod njihovih roditelja. Ovaj roman predstavlja sociološko ogledalo omladine lišene ambicija, zatrovane pogrešnim idolima, koja isključivo teži materijalnim vrednostima.Tamara piše surovo,iskreno i realno, ništa nam ne pakuje u ukrasni papir.
Ovo je prva Tamarina knjiga koju sam pročitala,i nastaviću da je čitam,pogotovo da bih saznala šta se dalje dešava sa Janom i Stevanom(Made in Beograd,Zauvek,Oduvek)
Moja iskrena preporuka svima.
 "Ja kada volim onda osvajam najveće vrhove i ceo svet sa tom osobom."
Recenzija by Crni biser

No comments:

Post a Comment