Thursday 22 February 2018

Džek Čeng - Vidimo se u kosmosu


Izdavač - DERETA IZDAVAŠTVO

“Ne dozvoli da ti drugi sole pamet o tome šta je moguće.” 

Aleks ima jedanaest godina (bar trinaest po odgovornosti) i njegova najveća želja je da lansira u svemir svoj zlatni ipod kako bi druga bića saznala nešto više o Zemlji kada ga pronađu. Živi sa majkom, koja ponekad odluta na par sati, i ima starijeg brata koji ne živi sa njima. Takođe ima i psa, Karla Segana koji je dobio ime po njegovom omiljenom astronomu.

“Obično ovde dolazim noću, te sam na taj način bliži zvezdama, iako sam bliži samo za jedan sprat.”

Jednog dana Aleks će se sa Karlom Seganom zaputiti da ostvari svoju misiju lansiranja ipoda, i na tom putu od Rokvjua, preko Novog Meksika, pa sve do Las Vegasa i Los Anđelesa, upoznaće ljude istih interesovanja kao i svoju polusestru za koju nije ni znao da postoji.

“Ponekad oblaci u mojoj glavi postanu veliki i sivi i uzburkani, a onda mi krene uragan iz očiju.”

A zašto njegova majka luta, ko je i kakav je zaista bio njegov otac, saznajemo na kraju knjige.

“Znam da postoji sledeći put, ali je moja krivica što nije uspelo ovaj put.”

Očekivala sam mnogo više jer volim Deretinu “ciglastu” ediciju, ali sam se razočarala. Dečak od 11 godina koji se u pojedinim momentima ponaša kao da ima bar 30 (večita boljka YA knjiga).
Sa Aleksom se nisam povezala, kao ni sa drugim likovima. Cela priča je bila uglavnom dosadna.

“Jeste li ikada izgubili nekoga koga volite? Jeste li ga ponovo našli? Kako ste to učinili?”

Nekoliko stvari je ostalo nedorečeno i nikad ne saznajemo šta se dogodilo u pojedinim situacijama, kao ni sa dečakom kog Aleks na početku knjige upoznaje kada krene vozom od kuće.

“Aleks: Koja je razlika između prave i neprave ljubavi? Kako znaš da je tada bila prava? Kako možeš da proceniš?
Tera: To je nešto što osećaš duboko u sebi. Jednostavno znaš da je to - to kada osetiš. Teško je opisati.”

Mislim da ću stvarno morati da napravim pauzu bar dva-tri meseca sa čitanjem ovog žanra. Izdavači kod nas ga previše forsiraju i sad već dolazi do zasićenja jer sve knjige negde liče jedna na drugu.

“Prava ljubav podrazumeva žrtvovanje, ali dobru vrstu žrtvovanja, to ima veze sa odustajanjem od nečega da bi se dobilo nešto drugo, još veće.”

2,5 zvezdice i to jedva. Dok sam čitala pojedine delove, razmišljala sam da zalepim jednu zvezdicu.

“Dakle, Zemlja umire zbog stvari koje smo joj učinili, zar ne? Zbog stvari koje su ljudi učinili. I mi NASTAVLJAMO da je povređujemo, šume nestaju, a nivo okeana se diže i životinje izumiru i možda zato moramo da kolonizujemo Mars. Moramo da ostavimo Zemlju, da bi Zemlji ponovo bilo bolje.”

No comments:

Post a Comment