Sunday 8 April 2018

Holi Blek - Oholi princ


Izdavač - PUBLIK PRAKTIKUM
The Cruel Prince (The Folk of the Air #1) by Holly Black
★ ★ ★ ★ ★

"Naravno da želim da budem kao oni. Lepi su kao sečivo iskovano božanskom vatrom. Živeće večno.
A Kardan je još lepši od ostalih, s kosom koja se preliva u nijansama crne kao na gavranovom krilu, uz jagodice dovoljno oštre da preseku nekoj devojci srce."


"Morala si da pretvoriš sebe u nešto drugo, i uspela si u tome. Ponekad, kad te pogledam, nisam sigurna da li bi uopšte znala kako da ponovo budeš ljudsko biće."

Džud je imala samo sedam godina kad su joj roditelji ubijeni i kad je zajedno sa svojim dvema sestrama odvedena u zastrašujuću i surovu Vilin - zemlju. Deset godina pokušava da se uklopi na dvoru, ali je u tome sprečava činjenica da je obična smrtnica. Većina vila prezire ljude, pogotovo princ Kardan, najmlađi i najpokvareniji sin vrhovnog kralja.

"Imaš, znači, dosta neprijatelja?"
"Nemam ih mnogo. Ali su značajni."


"Znaš li šta znači reč smrtnik? Znači - rođen da umre. To si i ti, to te određuje - umiranje. A eto tebe, stojiš tu, rešena da mi se suprotstaviš dok truliš iznutra kao jedno iskvareno, raspalo, smrtno stvorenje. Kako je to moguće? Zar stvarno misliš da možeš da me pobediš? Da pobediš vilinskog princa?"

Da bi Džud obezbedila svoje mesto na dvoru, moraće da mu se suprotstavi. A kad to učini biva uvučena u dvorske spletke, i otkriva samu sebe i šta je sve spremna da uradi zarad moći, pa čak i da prolije tuđu krv.

"Čudno je to sa željama. Čim ih ispuniš, one se preobraze u nešto drugo."

Zbog prevrata i plemićke nesloge, dvor upada u vrtlog nasilja i krvoprolića, a Džud sklapa savez rizikujući sopstveni život kako bi zaštitila svoju porodicu i samu Vilin - zemlju.

"Upustila si se u igru kraljeva i prinčeva, kraljica i kruna, zar ne?"


"Ako ne mogu biti bolja od njih, biću stoput gora."


Još kad je najavljena prošle godine, knjiga me privukla naslovom i naslovnicom, i postala mi je jedna od najiščekivanijih knjiga. U međuvremenu je i PP najavio prevod.
Ja sam već u svojoj glavi odavno složila neku svoju priču - ko će šta, ko će gde, ko će s kim... i kad sam uzela knjigu u ruke, pola sata sam samo gledala u nju i pomislila - Toliko sam je čekala, pazi sad kad se razočaram! Pretežno tako biva kad nešto željno čekamo. I tako krenem, i uhvati me od prve strane pa do poslednjeg slova. I ništa nije onako kako sam zamišljala, već je mnogo, mnogo bolje. 

Knjiga je fantastična, dinamična, sa gomilon iznenađenja, zapleta i raspleta, i uz onaj stalni osećaj - Samo još jedna stranica da vidim šta će sledeće da se zakuva?!
Princ Kardan - bad boy i teški asshole. Obožavam ovakve likove, ispod površine lošeg momka uvek ima nešto skriveno za isčeprkati, jer jelte nije sve onako kako izgleda 😉
A Džud? Bogami ona nije nikakva cvećka, niti zaostaje za Kardanom. Kroz njenu borbu da se uklopi u svet kojem ne pripada i da sačuva svoju porodicu gazi sve pred sobom. 
Vilin - svet na prvu jeste sjajan i bajkovit, al kad malo zagrebeš po površini crvljiv je, surov i pokvaren. Ono što je zanimljivo jeste da vile ne umeju da lažu, ali još kako umeju da te namame u klopku, da zavade, petljaju i spletkare. I da te šarmiraju 😉
Kraj knjige mi je odličan. Nije strašan (bar meni) da bih se sad živa pojela jer nema drugog dela do januara 2019. Ali jedva čekam da vidim šta nam je autorka zakuvala u drugom delu.

The Cruel Prince (The Folk of the Air, #1) - Oholi princ 
The Wicked King (The Folk of the Air #2) - izlazi 08.01. 2019.
The Queen of Nothing (The Folk of the Air, #3) - izlazi u januaru 2020.

Od mene preporuka ❤

1 comment:

  1. Sada gledam ovu recenziju, i presmjesno mi je kako su 2 i 3 dio vec trebali biti prevedeni ali jos uvijek nista od toga haha.. u svakom slucaju jedva cekam prvi dio da procitam

    ReplyDelete