Friday 23 March 2018

Slavenka Drakulić - Frida ili o bolu


Izdavač - PROFIL

“Ja bih da me ništa ne pitaš, da ne govorim. Da legneš uz mene i da me zagrliš. Da me greješ. Hladno mi je, to bih ti želela reći.” 

Slavenka Drakulić o Fridi, bolu, ljubavi, nadi i slikarstvu...
Ovo je knjiga koja mi je par godina bila na listi za kupovinu, nisam mogla da je pronađem, posle sam i zaboravila, dok je sasvim slučajno nisam ugledala na jednoj polici “Sve knjige za 200 RSD”... i odmah sam je kupila i radovala se kao malo dete...


“Zašto mi nikada nije dosta nežnosti i strasti, nikada?”

Knjiga se smenjuje između trećeg i prvog lica, to mi je bilo malo čudno u početku, ali brzo sam navikla... I ovo je stvarno knjiga o bolu, kako fizičkom, tako i emotivnom. O nesigurnosti koja se javlja usled zdravstvenih problema, nakon operacija, i o životu ako deo tela koji ne izgleda “kako treba”.

“Ni sažaljenje, kao ni zlobu, nisam mogla izbeći. Sažaljenje je imalo miris, prepoznavala sam ga nepogrešivo jer sam s njim odrasla, jer me je pratilo celog života. Ponekad mi se činilo da ću se ugušiti od vazduha zasićenog poznatim vonjem.”

Fridin život sa Diegom Riverom (u knjizi Maestro) i njena ljubav koju je osećala prema njemu, čak i kad joj je bio neveran, čine veliki deo ove knjige. A tu je i njena borba, njena volja za životim, njena odlučnost i sve nesreće koje je doživela u svojih 47 godina života. 

“A kada se raspadneš, moraš da pronađeš nešto za šta ćeš se uhvatiti, nešto što ćete održati na životu.”

5 zvezdica. Mnogo volim Fridu i za mene je ta žena bila i ostala simbol svega što vredi. 

“Šta je smrt, pitala si me, kada je čovek zapravo, mrtav? Sada ti mogu odgovoriti: biološke funkcije nisu važne. Važan je smisao. Smrt je kad ti od tvog života ne ostane ništa više, zapravo ti je svejedno da li još uvek dišeš i rastu li ti kosa i nokti. Ti ionako više ne postojiš.”

No comments:

Post a Comment