Saturday 1 October 2016

Marko Popović - Jedan pogrešan korak


Izdavač - Laguna

Koliko puta ste mislili da dobro poznajete vama blisku osobu, koliko puta ste se zakunuli da ona ništa neočekivano ne bi mogla uraditi, i koliko puta ste pogrešili? Likovi ovog trilera grešili su bezbroj puta, i opet će iznova praviti iste greške jer je duboko u nama usađena potreba da štitimo one koje volimo…
Goran Borota, glavni junak ove fenomenalne knjige, oduvek je štitio svog mlađeg brata Dušana. Bio je osoba koja mu je pomagala u životu, ali nije bio idealan i uzoran građanin. Biti bivši zarobljenik za čoveka u srednjim godinama nije lako. Gde god se okrenuo tragovi prošlosti pratili su ga. Jer on je bio taj koji je pre sedam godina izazvao saobraćajnu nesreću i jednu devojku stavio u kolica.
Ali kako sada, četiri godine nakon izlaska iz zatvora i truda koji je uložio kako bi sredio svoj život, da se pomiri sa saznanjem da je njegov mlađi brat nestao iz čista mira?
Jedan dan je tu, ode na posao i nestane. Pri tom osumljičen je za ubistvo, a za sobom je ostavio bezbroj pitanja bez odgovora. Kako je moguće da uzoran patolog, osoba koja se nikad nikom nije zamerila i kockala nestane iz čista mira?

„Jedan pogrešan korak. Samo jedan pogrešan korak doveo ga je dovde. Nije ga čak on ni napravio. Ali mu se nije suprotstavio. A morao je.“


Ovo nije prvi put da se Goranu život za dvadeset četiri sata ceo promenio. Dok jurca po gradu prateći tragove koji će ga možda dovesti do nestalog brata za vratom mu stoji odgovornost da zaštiti svoju snajku i bratanca. Za vratom mu dišu plaćene ubice i ceo svet iz mračnog podzemlja. Ali istina je tako blizu njega i nije jedina koju će saznati.
Nešto veoma bitno iz njegove prošlosti u celoj ovoj zbrci, danima ispunjenim strahom i adrenalinom otkriće još jednu istinu. Jer oduvek su laži pronalazile svetlo dana i postaje istina. Ona surova i bolna istina. Ona kojoj se nikad ne bismo nadali.

„Ljudima nikad ne treba govoriti više nego što treba da znaju.“

Pre nego što sam počela sam čitanjem ove knjige zapitala sam se da li je stvarno dobra kao što je mnogi ljudi hvale. Mislila sam kako ću imati predrasude, jer priznajem jako slabo čitam dela naših autora. A i svi trileri koje sam do sad pročitala dela su poznatih, stranih autora.
Sada, nakon što sam zatvorila korice ove knjige, shvatam koliki talent se krije među našim domaćim autorima. Ova knjiga ima sve što jedan triler treba imati: odličnu priču, fascinatno zamršenu radnju, tajne, mračne strane ljudskog karaktera i grehe. Ali sve na mnogo bolji način upakovane.
Ovo je jedna od onih knjiga koje vas veoma brzo uvuku u svoju radnju, koje vam okupiraju misli pa zbog nje ne možete normalno funkcionisati ukoliko ne pročitate „samo još jedno poglavlje“ i zbog koje sedite zbunjeni i zamišljeni svesni da vam je istina bila svo vreme pred očima.
Knjiga je prepuna likova, i pisana u trećem licu, ali se veoma brzo čita. Sama radnja tera vas da sve više čitate i upijate nove informacije, bukvalno od vas pravi detektiva. Budi u vama želju da nadmudrite autora i na samom kraju kažete „znala/o sam!“ Nažalost meni se to nije desilo, i zato sam iznenađena par minuta buljila u kraj, kojeg sam morala još jednom da pročitam.
Ovo mi je definitvno favorit za ovu godinu i knjiga koji ću stalno iznova čitati kada zaboravim bitne detalje. Očarana sam stilom pisanja, likovima i celokupnom radnjom koju je autor smislio. Sada sa velikim nestrpljenjem čekam sva njegova sledeća dela. 

Recenzija by Dragana Vujičić         

No comments:

Post a Comment