Friday 13 January 2017

Ava Delaira - Sve o mojoj sestri


Izdavač - Vulkan izdavaštvo
Ava Dellaira - Love Letters to the Dead
★ ★ ★ ★

Neke tajne možemo da poverimo samo posebnim ljudima...

Za Lorel,njena sestra Mej bila je centar sveta - savršena,lepa i bez mana.
O smrti svoje sestre ne želi ni sa kim da priča.Zato se upisuje u srednju školu u kojoj je niko ne poznaje da bi izbegla neprijatna pitanja i poglede pune sažaljenja.

"Kada je Mej umrla prošlog aprila,moj mozak kao da se ugasio.Jednostavno nisam znala kako da odgovaram na pitanja koja bi mi postavili roditelji;zapravo,jedno vreme nisam ni progovarala.Na kraju smo svi prestali da razgovaramo,barem o tome. Zabluda je da tuga ujedinjuje.Svi smo mi bili u svojim usamljenim svetovima - tata u kući,mama u stanu u koji se uselila nekoliko godina ranije,a ja sam u tišini lutala od jednog do drugog poslednjih nekoliko meseci osnovne škole."

Lorel je zatvorena i nesigurna tinejdžerka,i svoje misli i osećanja bez ustezanja izražava pišući pisma idolima svoje sestre - Kurtu Kobejnu,Džudi Garland,Riveru Finiksu,Ameliji Erhart,Ejmi Vajnhaus,Dženis Džoplin, Alanu Lejnu,Džimu Morisonu,Hitu Ledžeru,...
Kroz ta pisma dobijamo uvid kakav je bio i kakav je trenutno Lorelin život - srećni trenuci iz detinjstva, razvod roditelja,smrt sestre,kako gubi samu sebe i nema roditelje da se na njih osloni,strahovi,kako se prvih dana teško snalazi u srednjoj školi,nova poznanastva,njen odnos sa sestrom u prošlosti...

"Mnogo mi nedostaje, ona i svi ti svetovi koje smo volele da izmišljamo."


"Osećanje da nemam nikoga ko mi je potreban i ko može da mi pomogne nosim duboko u sebi.Kad te roditelji iznevere,prilično je teško oprostiti im."

U školi upoznaje par prijatelja,koji su na svoj način problematični i tragični i nose svoje tajne,ali su za Lorel pravi prijatelji.

"Dok smo svi tako stajali tamo,Kristen,Tristan,Hana,Natali i ja,shvatila sam da postoji razlog zbog kojeg smo svi tu- svi smo čudni na drugačiji način,ali kad smo zajedno,to je zapravo normalno.I iako ima mnogo toga što ne mogu da im kažem,dobar je osećaj pripadati negde."


Lorel upoznaje Skaja,dobrog momka i zaljubljuje se.Divni su zajedno,ali posle nekog vremena Skaj je napušta,jer je Lorel gonjena krivicom, ponaša se i pokušava biti savršena kao njena sestra.Lorel  uviđa da je povredila Skaja samim tim što nije mogla da mu se poveri i prepusti,da mu ispriča o tome kako joj je sestra umrla,krivica ju je svu izjela.

"Ponekad radimo nešto jer toliko toga osećamo u sebi,i ne primećujemo kako to utiče na nekog drugog.Bila sam sebična."

Ta pisma koja je pisala je konačno dovode do istine sa kojom nije imala hrabrosti da se suoči,istinu koju mora izgovoriti,jer samo tako uspeva da preboli i oprosti i sebi i sestri.Tek tada uviđa kakva joj je sestra bila - jedinstvena i sjajna,ali sa manama kao i svi. I tek tada sve polako dolazi na svoje mesto.

"Toliko dugo sam želela da budem kao ti.Ali morala sam da shvatim da sam i ja neko,i sada mogu da nastavim dalje,a tvoje srce je sa mojim,gde god da krenem."

Mnogo mi se dopala ova knjiga.Inače ovaj žanr retko čitam,lupa me depra par dana posle ovakvih priča. Inače knjige ovog žanra zovem "Umiruće".Retko koja mi se svidi,al drago mi je da sam ovu pročitala 💓💓💓

Ono što mi se jako dopalo je kako je autorka osmislila poglavlja i posvetila nekom od ljudi iz sveta filma, muzike,nauke,književnosti...Saznajemo i neke delove iz njihovih života,kako su odrastali,s kim su odrastali, kako su postali zvezde,šta su izumeli,muzički i filmski hitovi...
Ono što mi se nije dopalo i što strašno počinje da mi ide na živce je da su likovi iz knjige(Lorel ima 15 godina) toliko pametni i mudri,kao da su već proživeli tri života,valjda su pametni i naživljeni rođeni. Ja sa svojih 15 godina nisam znala gde mi je dupe gde glava.Nabiju mi komplekse da se osećam glupavo i njanjavo sa mojih 20 i kusur godina 😒😂
Ovo ne mislim samo na ovu knjigu,već na većinu knjiga iz ovog i fantasy/distopija žanra. Svi su svemoćni i pametni,i sve znaju o životu i sve su prošli.
Sad zvučim kao neka klimakterična tetka koja kaže - To u moje vreme nije bilo tako 😒😂 Al brate, preteraše 😂
No knjige su takve,a mi ih i dalje čitamo,i čitaćemo ih 😉. 

Opet ću da ponovim da sam uživala u knjizi,svakako je preporučujem svima. Jako lep stil pisanja,knjiga simpatično osmišljena,obuhvata teme prijateljstva, ljubavi, homoseksualnosti,roditeljstva,raspad porodice, tragediju i kako se ljudi nose sa njom,borba da shvatiš ko si i da nađeš mesto u ovom svetu, probleme današnjih tinejdžera (alkoholizam,seks,...) 
I ne lupa me depra posle nje,baš sam onako sa osmehom završila čitanje 😀
I da,malo podseća na knjigu "Prednosti jednog marginalca"

"Svako od nas nosi breme naše porodice i onoga što je ostalo od nje."

Recenzija by Crni biser


3 comments:

  1. Sviđa mi se recenzija.
    Posebno onaj deo gde kažeš šta te je živciralo. ^_^
    To si primetila baš zato što je neprirodno i nerealno.

    ReplyDelete
  2. Super recenzija, bas sam se slatko nasmejala na onaj deo u kom si opisala sta te nervira, i slazem se sa tobom. Inace ni ja nisam bas ljubitelj ovakvih knjiga, iz istog razloga, ali nakon tvoje recenzije, dala bih joj sansu :)

    ReplyDelete